lördag 23 oktober 2010

Loppat pelarbord på plats!


Jag har länge önskat mig ett runt soffbord men inte hittat det rätta. Antingen fult eller dyrt har det varit... Men på en fantastisk loppis köpte jag detta innan min man hann in (han parkerade bilen när jag sprang in...) Nu har jag slipat o målat detta fina bord. Och min man har burit det fram och tillbaka... Tydligen är det jättetungt?;-) Men nu är det på plats och jag är så nöjd. En rolig funktion med bordet är att man kan snurra upp det till matbordshöjd och att det ingick två illäggsskivor (som fanns stående på loppisen, hurra!) Visar även en klassisk före-bild, innan jag hunnit målat, säkert fint det också men jag gillar vitt...


Och här kommer dagens glada fynd, en uggleväska! Fast nu tror jag att jag börjar tröttna på ugglor. Så det kan bli!

8 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Vilket fint bord!! Ett sådant skulle jag också kunna tänka mig!!

Hjertelill sa...

Å, så fint bord! Du har virkelig god smak, og kjempefint med lystestakene til! God helg! Klem fra Lill

Lotten sa...

Jättefint blev det! Vilken kul funktion oxå ;-)

Camilla sa...

Vilket toppenbord! Snyggt blev det också, gillar även de snygga ljusstakarna.

Miiaoo sa...

Å lovely!! Urfint ju! Det har du gjort bra, loppat, slipat och målat alltså!! =))

Unknown sa...

Wow, vilket läcker bord! Och fin uggleväska med.

Anonym sa...

mamma du börjar väl inte redan bli trött på uglor?!<33333haha

[ LiEmEl ] sa...

gud va fina du frå grejerna du målar, beundrade nyss ditt skåp...
hur gör du vad anv du för grund o vad för färg sen som topp... o vilken pensel, roller?? =)
du får jättegärnamaila på lelle1000@hotmail.com o berätta hur du gör.