måndag 4 oktober 2010

Tuff klänning med spets

Nu är den klar! Började ju på den igår, och blev även färdig:-) Så idag var det premiär för Lilla H att ha den på sig. Jag är nöjd och hoppas att hon kan ha den länge. Mönstret fick jag hjälp med på sykursen, men när jag kom hem sprättade jag av ärmarna och sydda dit nya, lite vidare. Sen kändes den bättre. Det enda är väl att den kan bli för trång över bröstkorgen, vi får väl se hur hon växer. Satte dit spets längst ner för att mjuka upp den lite.
Här kommer live-bild. Dags att virka lite!

7 kommentarer:

Ingrid sa...

åh, så fin!! spetsen är ju verkligen pricken över i!!

carin t sa...

Va fin! Jättefin blogg du har, så trevligt det var att träffas, hoppas lillen mår prima nu!

Miiaoo sa...

Jättefin ju! Å den ser urskön ut också!

TRI o MAR sa...

Jättefin! Det är så kul att sätta spets på kläderna!! Det blir genast så arbetat.

Hjertelill sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar hos meg! Jeg har jo lagt meg til som følger på bloggen din, men må få den opp på forsiden min slik at jeg kan følge bedre med hos deg - du lager jo SÅ masse fint - en flott blogg! Klem fra Lill
ps. Gaven fra deg er sydd på noen nye vesker (blomstene i ullfilt), de ble kjempefint.

Mia sa...

Söt klänning fin kontrast mot trikån.
Virkboken du köpt har jag funderat på då barnen ringer på och säljer jultidningar. Men det har aldrig blivit av risken är att jag inte gör något annan än och virkar då.
Trevlig helg
/ Mia

Emsters Alster sa...

Åh, vilken fin klänning! Så snygga färger toppat med spetsen!