måndag 18 oktober 2010

Re:do mff-tröja till Lille H


Denna tröja passade mig för längesedan, vet inte vad som hände sen, haha! Men nu när min fina sambo tycker så mycket om mff så ville jag göra en liten tröja på detta tema till Lille H. Hittade denna tröja långt in i min garderob. Faktiskt såg den exakt likadan ut när den var 'stor', jag behöll kragen (tom lappen sitter kvar i nacken...), klippte bara ut alla delar lite mindre efter ett Ottobre-mönster. Ärmarna blev lite korta, ska egentligen vara muddar, jag borde alltså förlängt dessa men tänkte inte på det. Den är fin ändå, kanske sätter jag muddar till våren när den börjar se allt för liten ut...



Bjuder även på lite höstbilder från helgen vi hade på landet. Startade upp kaminen i ateljen som vi kallar detta rum. Det var där jag hade butiken i somras, ska öppna igen till påsk. Till dess så ska vi mysa framför kaminen.

2 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Fiffigt och kul när man kan återanvända kläder! Ser mysigt ut med eld i kaminen. Jag eldar så fort jag bara hinner hemma! Det är det bästa med denna årstiden.

Anonym sa...

mmmmh pappa h är verkligen galen i MFF!<333333