torsdag 14 oktober 2010

Babykimono - ack så liten...


På min sykurs sydde jag även denna baby-kimono. Mest för att sy... För att jämna till nederkanten så körde jag den genom overlocken (underbar uppfinning!). Jag tyckte att det inte spelade ngn roll vilken färg tråden hade så jag ändå skulle bandkanta den även nertill. Tog alltså den med svart tråd. Och när den kom ut i andra änden så tyckte jag den var fin så här.
Lite rått och tufft som kan behövas ibland för att mjuka upp de gosigt söta bebisarna.
När jag kom hem så provade jag den på Lilla H. Men oj så liten... Nu hänger den här.
Någon i närheten som behöver en baby-kimono?

3 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Jättesöt! Men tyvärr, mina herrar här hemma är ´för stora :-)

Marina sa...

Kul att du har hittat till min blogg, jag lägger in dig på min blogglista.

Visst är det underbart med overlock.

//Marina

Anonym sa...

amen mamma då den har du inte visat för mig och lilla s!<3333