fredag 17 september 2010

Sköna Gröna & Vackra Vita


Denna finafina, sköna gröna mössa kommer från Tant Grön! Det var omedelbar förälskelse när jag såg den, liggande i hennes affär. Tyvärr var den inte färdig så jag fick vänta ett helt dygn innan jag fick den i min ägo. Men nu är den min... eller egentligen är den ju Lilla H:s, hehe!


Och som kontrast till allt färgglatt i mitt liv så jobbar jag på att få vårt sovrum vitt. Nu är mina loppispallar målade och på plats, även dessa ger mig en så bra magkänsla. Under pallarna kunde jag se att dem kommer från IKEA (?!), antagligen på 70-talet. Någon som vet? Från början var dem grönlaserade, men diverse slitage o färgfläckar på dem krävde en ommålning.
Jag tycker om att blanda nytt o gammalt, lite mer känsla i inredningen då. Men det är jag ju inte ensam om...


Och här är bild på lite tyg som jag köpte i helgen, vad ska det bli av detta? Anar att jag vill blanda upp det gula med något grönt... Och det rosa ser jag som en sommartunika till Lilla H nästa sommar, kanske med gult kantband, Och gula tights matchar fint. Nu har jag hela vintern på mig att hinna det.

Nu är det helg igen, inga loppisar inplanerade, inte ska vi till landet heller utan kanske kan vi komma lite iordningen här i stan. Jag kommer aldrig ifatt, så mycket man vill göra... Härligt! Trevlig helg på er!

3 kommentarer:

Jonglören sa...

Åh så skoj att du anmäler dig till juntan. Hoppas på att det blir fler som vill komma. Så fin mössan är som du köpt av Tant Grön. Och vilka fina tyger du hittat.

Unknown sa...

Vilke skön grön typ :-). Snygg stol, gillar benen.

Maria sa...

Gullig liten person i fin mössa!