måndag 13 september 2010

Nyskördat, nyslipat, nyloppat & nyköpt


Jaha, inte hann jag allt jag ville i helgen, känner ni igen er? Men jag gjorde ju mycket som jag inte trodde att jag skulle göra så kanske jämnar det ut sig?! Min 'skäms-hörna' är inte fixad alls så nu lär det dröja, ska inte vara på landet på ett tag. Men jag hann iaf slipa mina pallar, dessa kan ni se i bakgrunden på bilden av Lilla H.

Och jag var på två loppisar och handlade så det sprutade :-) Bla 10 ljusstakar, 1 pinnastol, ett pelarbord, en tallrikshylla, en pall, lite tyg (som nu hänger på tork efter tvätt), två trädgårdsstolar... Min stackars fina sambo fick bära och bära till bilen, hihi! Och ändå är där saker som jag ångrar att jag inte köpte, suck... Men jag är ju glad ändå :-)


Men jag skördade lite tomater och tog med mig hem. Och innan helgen hann jag köpa dessa fina småburkar att ha lite frukt mm i när flickorna ska till skolan. För ett tag sen så skickade jag deras gurkbitar i plastpåsar, Kanske bara jag som bryr mig... men nu är jag nöjd. Ska bara se till att burkarna kommer hem igen, haha!





Jag har alltså varken sytt eller virkat... Men köpt färg till pallarna och pelarbordet. Och jag skulle målat idag men så blev det inte, kanske imorgon?! Haha!

7 kommentarer:

Helena sa...

Haha, känner igen mig i allt du skriver;) Burkarna var ju verkligen superfina å smarta till medhavd frukt! Själv har jag haft annons i den lokala blaskan å håller nu på att invadera hela vår lägenhet med alla gamla påslakan jag fått. Hur glad tror du han är på en skala??!!! Men han har hjälpt mig att sortera lite iaf...å lilla A har skördat alla mina balkongtomater så där har jag oxå fått hjälp...hehe:) Härliga loppisfynd!

Unknown sa...

Låter som en lyckad helg iaf, med en massa fina fynd därtill! Vilken snygg gul vagn (med sött innehåll ;-) )

Emsters Alster sa...

Ja, du ligger ju inte på latsidan direkt! Njuter alltid av alla vackra saker du visar på bloggen!

TRI o MAR sa...

Åh så mycket fint du fyndat!! Det är bara så kul med loppis!!

designofluna sa...

Måndag 13 september startar en veckas rea med 30% rabatt på alla Lunafigurer! Passa på!!!!
Kram Malin

h/saltaste bönan sa...

Grymt snygg vagn du har!!! Hittade en liknande hos mina föräldrar, men tyvärr en dockvagn (fast ganska cool ändå). Stort tack för erbjudande om manualkopiering och maskintips. Jag är väldigt sugen på att lämna den på service ändå: Den är ju så fin och som du säger - det är ju en supermaskin. Jag ska få kika på en hos Skaparstigen nästa helg, men hojtar till om det inte skulle vara samma modell eller om jag undrar något annat.

Pilo sa...

Vad roligt att du besökte min sida. Tack för din kommentar! Det gjorde att jag hittade din fina sida som jag nu ska titta närmare på =) Ha en fin morgondag!