fredag 10 september 2010

Muddskjorta á la Televerket


På det glada 70-talet hette det Televerket och deras bilar var knalligt oranga. Denna färg är jag så himla förtjust i, jag blir så glad av den :-) Så, den fick komplettera det gröna tyget på muddskjortan som Store H ska få.

Nu känner jag att jag kan denna modell ordentligt så det är väl dags att testa något nytt... Det är många gånger som jag tagit fram Ottobre för att rita av ett mönster men blir aldrig färdig, suck.
Idag åker vi till landet, tar med min virkpåse + virkbok och ska försöka nöta in några maskvarianter till.



Och här bjuder jag på en bild på en rörig 'skäms-hörna' på landet... Ni vet en sådan som man egentligen inte vill visa upp. Men nu när den är 'outad' så måste jag ju fixa till den, haha! Kanske blir vi klara denna helg? För jag vet hur och vad jag ska göra, men ni vet... tiden räcker inte till!
Hoppas att vi även hinner måla klart ett bord, slipa två pallar, limma ett annat bord... Många projekt som hägrar, men det kan ju bli så att vi hamnar framför kaminen med ett glas rödvin och bara kopplar av, vem vet?!

2 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Är helt med dig där. Rita mönster är segt och ottobremönstren är snåriga... Mina stackars barn får gå i för små kläder för att mamma är för lat för att fixa nya mönster. Snygg skjorta! Härlig färgkombo.

Unknown sa...

Den är ju så snygg, med ränderna vågrätt och det orange till. Gillar! Lycka till med hörnet på landet :-).