torsdag 9 september 2010

En skattkista i kvarteret


Runt hörnan där vi bor ligger en garnbutik. Gammal och fin och ägs av Linnea sen typ 30 år... Det är Linnea som lärde mig att virka på en liten kvällskurs för länge sen, bara hon och jag satt och övade, för virkningen i skolan kommer jag inte alls ihåg, hade jag det?! Men i denna fina affär kan man även finna andra sy-saker. Som detta fina paket med snedslå. Vad kan mer finnas i hennes gömmor? Jag borde egentligen inte öppna det men kommer göra det ändå ikväll för att bli klar med mitt senaste sy-projekt...

1 kommentar:

Emsters Alster sa...

Att gynna de lokala handlarna är alltid trevligt! jag försöker att köpa basvarorna i tygväg där, svart,brun och vit jersey och annat som det går åt mycket av.

Din snedslå ser ut som ett fynd, ska bli kul att se resultatet!