onsdag 22 september 2010

Eko-svamp goes raglan


Nu har jag sytt mitt första Ottobre-mönster. Det blev raglan-tröjan från senaste numret. Jag hade inte så mycket tyg att välja mellan så jag tog lite svamp (från Stoff & Stil, det ska vara eko) och gjorde en kombo med svart o gröna muddar. Även nertill hamnade det grön muddväv. Det var halsmudden som jag klippte till på fel håll (stretchen hamnade på tvären liksom) så den muddbiten satte jag alltså nertill, det blev fint.
Efter att jag klippt till bitarna så slutade jag läsa mönsterbeskrivningen, verkade ju krångligare än var det var. Sydde på känn, fungerade ju som mina muddskjortor som jag sytt innan.
Jag har bara live-bilder på tröjan, jag kunde inte hålla mig imorse utan klädde på Store H direkt. Och efter en dag på dagis så ligger tröjan i tvätten...



5 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Vad fin! Behöver också sy lite långärmat. Gillar sånadär ärmar.

TRI o MAR sa...

Jättefin! Jag gillar raglanärm, det ser lite mer arbetat ut. GIllar också när man har olika färg på fram och bakstycket!

Jonglören sa...

Wow vad fin tröjan är. Har pratat med hotellet i Kristianstad idag och det var bara du som anmält dig till syjuntan. Så du måste ringa dit och avanmäla dig själv för det kunde inte jag göra tydligen. Men syjuntan blir nog av ändå, fast bara på lördagen mellan 9-19. Om du fortfarande vill vara med så maila mig på tesspersson@hotmail.com för att anmäla dig. Lämna där även telefonnummer ohc namn.

designofluna sa...

Jättefin!! Och tack för tipset med mobilhängaren!
Jag har sänkt alla ordinarie priser på Lunafigurerna nu.
Kram Malin

Emsters Alster sa...

Verkligen fin tröja, bra med lite tips på hur man kan matcha olika färger och mönster!