måndag 6 september 2010

Skjorta med mudd


Så har jag då äntligen sytt! Och nu känner jag att jag är på väg in i ett sy-race :-) För inte tog det alls lång tid, och nu när Lilla H somnar hyfsat tidigt så hinner man ju även sitta i soffan o varva ner.
Skjortan är samma mönster som jag sytt innan (som jag ritat av från en 'köpe-skjorta), Men på denna satte jag mudd i ärmarna för lite mer höstkänsla och till allt det rosa tog jag ett gult kantband, allt för att få lite mer attityd. Gjorde även knyt i halsen.

Den ska nu packas ner och bli present så får jag se vad mottagaren säger. Min Stora H fick agera modell för att kolla hur den satt... Han tycker om rosa:-)

6 kommentarer:

Jonglören sa...

Åh vilken läcker färgkombination. Gillar egentligen varken rosa eller gult men ihop är dem oslagbara. Kika in i min blogg och läs om syträffen i Kristianstad som går av stapelt den 5-6 februari 2011.

Helena sa...

Åhhh vilken fin skjorta!!! Superfint med det gula kantbandet som bryter av allt det rosa. I like:) Jättesmart och fint med mudd i ärmslut...måste jag oxå testa! Härligt att du har lite syflyt:) Ser fram emot mer...

TRI o MAR sa...

Helt underbar! Precis i min smak och stil!

Le Petit sa...

jättesöt och fina färger!

Unknown sa...

Så söt den är, förstår att lilla H gillar den! Och rosa, det finns ju på herravdelningen också, så varför skulle det inte passa små pojkar?

Emsters Alster sa...

Åh, vad fin!! Älskar tyget, jag tänkte först att det kanske är en vuxentröja, då skulle jag lätt vilja bära den!