måndag 20 september 2010

Mobil, äntligen!


Denna mobil skulle jag ha gjort för två år sen... Men det kom annat emellan;-). Jag har sparat rundstav som jag skulle måla, jag hade tänkt klä upphänget med tyg, som en strumpa etc. Men jag insåg att jag aldrig kommer att göra det. Så igår köpte jag en mobilhängare på Stoff & Stil där man bara kan clipsa fast vad man vill. Genialt! När jag är trött på detta så kan det hängas teckningar, foton etc. Ok, den är inte så fin som den jag har i mina tankar men man kan inte göra allt. Sakerna jag har hängt fast är heller inte de mest fantastiska i syväg men lite färgglada iaf. Nu kan jag ju bara färbättra, bara att clipsa dit en ny när jag har. Och precis när jag sytt ihop alla så ser jag påsen med bjällror bakom symaskinen, haha!



Och ett litet tips. Jag såg i den dyra leksaksaffären i den fina affärsgallerian på stan en 'nästan-kopia' på pallen Tolix (den fina). Och visst var den dyyyr! Men så åkte vi till Plantagen och där står en likadan (?) pall till en bråkdel av priset. Jag köpte en mellanstorlek, det fanns mindre men till Stora H passar den här perfekt. Nu står den fint i köket så han kan klättra ännu mer...

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken fin mobil, och jättesmart att det går att köpa sådana upphängningssystem. Jag skulle gärna göra mobiler något tag, stoff och stil finns visst på nätet också, om jag minns rätt? Pallen är snygg. Undrar om de finns i plantagen här i finland också? Skulle nämligen behöva stolar/pallar till barnrummet här.