tisdag 30 november 2010

Pärlhjärta på kakelugnen






Förra julen knåpade jag ihop detta dubbelhjärtat. I en liten affär såg jag ett jättefint hjärta med vita trähjärta som jag blev helt förälskad i. Och som vanligt tänkte jag 'det kan jag ju göra själv...' Men jag hade inga fina träpärlor utan tog dessa röda pärlplattepärlor. Och den blev väl ok, för jag tog aldrig ner den efter förra julen. Men nu är jag sugen på att leta upp vita trähjärtan, tjockare ståltråd och göra ett nytt. Ytterligare ett projekt på 'vill-göra-listan'.


Och i helgen som var hann jag med en loppis, men fångade ingenting på bild. Nu ligger allt på landet och väntar på uppackning när vi kommer dit nästa gång. Men en bild tog jag i helgen... Den visar hur helgen var mest; adventsmys! Fast ok, det var ju även blöta vantar, kalla fötter och blöjbyte, haha!

Inga kommentarer: