torsdag 2 december 2010

Bara till mig!




Idag (och igår) sydde jag något bara till mig. Kanske lite ego? Haha! Denna modell har jag tänkt på länge, så jag ritade upp mönstret efter en gammal topp jag har här hemma. Satte resår nedtill och i ärmarna och ett band i halsen. Tog ett rött så det blev lite julkänsla. Tyget är ett loppisköp, fick även ett likadant av min svägerska som hade det när hon växte upp (tack för det!). Om jag ska ändra något på modellen (vilket jag ska) så är det att förlänga ärmarna. Nu ska jag leta upp ett annat tyg att sy denna modell i. Känner att jag vill ha någon till i jul.

6 kommentarer:

Helena sa...

Wow!!! Den är ju superfin!!! Vill ju se den på dig såklart:) Superläckert tyg och vilken läcker detalj med det rödrosa snöret som en liten kontrast till allt det gröna!!!

Hjertelill sa...

Hei på deg:)
Så fin bluse! Kjempegøy hvis man finner en modell man kan sy mange ulike av. Gleder meg til å se flere!

Lotten sa...

Mm vad fin den var! Gillar verkligen modellen och tyget ;-)

TRI o MAR sa...

Så otroligt fin! SÅ duktig du är!!

TANT GRÖN sa...

Jättesöt till en jättesöt! ;-) Skulle så gärna också vilja sy till mig själv men det blir ju aldrig av! Hoppas vi ses snart!
Kram Tanten

Katrin sa...

Blusen är jättesöt! Härlig modell.