onsdag 24 november 2010

Fantastisk förvaring




Vi hade ett gammalt skåp nere i källaren, dammigt och bortglömt. Och här uppe i lägenheten hade vi grymt många leksaker, överallt. Men en dag så insåg jag att har man fyra barn så är det bra med förvaring. Så ner i källaren, rensa, rensa för att komma fram till skåpet. Sen skulle det bäras upp. Så min man fick rycka in egen, och hans bror... (tack!) Nu är det målat och på plats. Och som vanligt vet jag att det finns många där ute som inte alls tycker man ska måla dessa gamla teak-möbler. Men till mitt försvar så var där ett rejält brännmärke på ovansidan och en hel det repor överallt. Nu är det klart och leksakerna inplockade. Det känns för övrigt som vi fick ett nytt vardagsrum, lite vuxenkänsla istället för lekrum. Skönt. Undrar hur länge det varar?


5 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Wow, vad snyggt! Och vilken skillnad mot hur det var förut. Jag tycker att man ska göra som man vill med målning och fix, det är ju ändå till ingen nytta om man inte använder det!

Åsa Tidqvist sa...

Åh så fint det blev! Äh, jag har också målat gamla möbler som man inte "får", de blev också jättesnygga! ;)
skåp is da shit när man har kids!

Lill sa...

Hei og takk for veeeldig hyggelig kommentar:)
Men, du er jo superflink selv - me like!
Vet du, jeg har et stoff liggende med slike busser som i innlegget under. Det er så stilig!

God helg:)

Malin på pastill.nu sa...

åh det blev ju hur fint som helst! Vitt är vackert :-)

[ LiEmEl ] sa...

guuuud va fint det blev!! o va praktikst till leksakerna, jag kan förstå att det slukar määängder mesånt.
jag köpte häromdan ett skåp på loppis som jag själv ska måla vitt i vår... bättre att det köps av nån som anv det!!=)
ditt blev kanon.