torsdag 27 januari 2011

Taaaktoj-raglan




Detta är den första tröjan som Lille H har visat något eget intresse för. När han fick syn på traktorn blev han riktigt glad! Men när jag skulle sy fast halsmudden igårkväll stressade jag lite och det blev inte alls bra (lärdom: man ska inte stressa och slarva!). Bara att sprätta upp och börja om. Idag sov mina små en liten stund samtidigt och då satte jag på halsmudden en gång till (nu kan jag det). Upptäckte då även att bilarna kör i uppförsbacke och i nerförsbacke, tyget är alltså snett tillklippt, grrr! Han har ett plagg till med detta mönster, en underbar mössa, sydd av 'Emsters Alster'. TACK, fy dundran vad Lille H tycker om sin mössa! Här kör han gräsklippare i snömodden, den fungerar alltid, hehe!


4 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Så söt han är, lillprinsen!! Jag älskar dessa fordonstyger!! Vet precis hur det känns när man bara vill och så blir det fel. en det blev jättefint!

TRI o MAR sa...

Igår fick jag äntligen tag på ett sådant bord som du bloggade om för länge sedan. 195 kr på stadsmissionen!! Nu ska här slipas och målas :)

Mia sa...

Det är verkligen en härlig grön färg på tröjan och de andra färgerna du kombinerat med passar fint till.
Jag hade faktiskt inte sett att fordonen åkte i upp och ner förs backe om du inte skrivit det.

Jag har inte sytt mycket i trikå bara muddar och mössor tycker det verkar svårt att fålla. Men i år blir året då jag syr ett helt plagg.

Emsters Alster sa...

Ja, tänk vad man lär sig av sina många misstag! Sprättat har man ju lärt sig i alla fall :-)Vad go han ser ut i sin fina tröja!
Tack också för de fina orden om mössan!