måndag 10 januari 2011

Klätt om & ramat in!


Dessa bilder är från en gammal bok som jag hade när jag var liten. Nu är det utsliten, men bilderna är söta. Och efter lite prat med Tant Grön (tack för tipset) så är de nu inramade. Väldigt gulligt, nästan lite för gulligt... De får hänga över Lilla H:s säng ett tag.


Nu när vi har katt så ska vi naturligtvis ha ett klösträd till henne. Vi har haft katt innan men aldrig ett klösträd, tycker att de är bedrövligt fula faktiskt, haha! Det här såg Lilla S på en loppis för längesen; Snälla mamma sa hon. Nix pix, sa jag, det kommer inte över tröskeln... Men när jag kom till bilen så stod det där ändå... Hon hade fått det för noll kronor, haha! Bara att lasta in alltså. Fram till nu har det stått gömt på landet... Men nu är det omklätt med vitt! Varför görs kattsaker med pastellfärger. Gärna med söta tass-tryck på, blärk. (Säkert många som tycker om det, för tydligen sälj det).
Så här såg trädet ut innan, kom på att jag behövde en före-bild när jag hade börjat klä om den. Och om allt ska vara rätt och riktigt så är det min man (som hade 4:a i syslöjd som han påpekar med jämna mellanrum) som klädde om boxen längst ner, där tog mitt tålamod slut.

2 kommentarer:

Mia sa...

Små söta tavlor kan man inte få för många av. Kanske kan du sätta i de små söta blomflickorna i en stor ram med fint tyg bakom.

Kattklösaren blev verkligen fin i sin vita klädsel. Smälter nog bättre in i inredningen nu.

Grattis till lilla söta 1-åringen i efterskott.

Annabell sa...

Hejsvejs! Vilka söta tavlor! Kul att du gillar mina jackor! Tyvärr säljer jag inte mönstret men jag syr dem gärna på beställning, de kostar 700:- + frakt. Hör gärna av dig om du är sugen.