lördag 8 januari 2011

Lilla rosflickan 1 år


Idag blir vår minsting, Lilla H, hela ett år! Nu är det slut på bebistiden. Med en del sorg, en del nyfikenhet och två delar glädje går vi in på andra året. Man vill att ens barn ska växa och bli stora, samtidigt vill man behålla denna tid. Jag försöker gömma små minnen långt in i hjärtat. Och när det känns som jag inte gör något annat än att bära på henne så tänker jag på hur fort tiden går, snart vill hon inte bli buren...

Så här glad o go' är hon idag! Vagnen är hennes 1-års-present. Fin tycker jag, hoppas att hon tycker om den lika mycket. Kanske kommer Lilla H köra runt med Katten M i den?


Om någon har ett bra förslag på vad jag kan göra med alla mina 'blomsterkort' så tar jag tacksamt emot förslag. Min första tanke var att rama in dem, men kanske kan jag göra något roligare? Har även funderat på att förstora upp dem... De är helt underbara, förtjänar inte att ligga gömda i en låda! (Erkänner att jag 'snott' dem från mina barn som fick dem av en bekant, förlåt!)

6 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Vilken liten goding du har! Vagnen är så fin, hon kommer säkert älska att dra om kring allt som låter sig liggas där i (katten?).
Du är så pysslig och jag blir så inspirerad av dina fina blomarrangemang, fortsätt!

TRI o MAR sa...

Så söt hon är!! Vagnen är ju också underbar! Tja, med min dåliga fantasi kan jag inte komma på något annat än att rama in de söta korten:-)

Helena sa...

Grattis till söta lilla rosflickan på den stora dagen:) Förstår precis vad du talar om!!! Lilla A fyllde 20 månader idag och är snart 2 år gammal. Tiden rasar iväg!!! Det är iof sig så himla roligt nu när man kan kommunicera mer med henne, men på samma gång så vill jag bara stanna tiden här och nu...större än så här får hon inte bli:) Angående korten...så kan du ge dem till mig...haha!!! De är verkligen ljuvliga. Jag hade absolut förstorat upp de och ramat in de. Det förtjänar de!!!

Helena sa...

Grattis i efterskott till 1-åringen! Jättefin vagn!

TANT GRÖN sa...

Grattis till lilla H!
Hoppas hon gillade vagnen!
Kram på er!

Åsa Tidqvist sa...

vilken söt tjeja du har!!