måndag 24 januari 2011

Spets, spets bara spets

I helgen var farmor här och lämnade över en påse med skatter. Och i den påsen fanns ytterligare en påse. Och där i fanns alla denna spets. Nu kliar det i fingrarna på att fixa något 'spetsigt'. Undrar vad det kan bli, jag har alldeles för många idéer, blir oftast just 'ingenting'. Men fram till att jag vet hur jag ska förvalta denna fina gåva så har jag lagt ner dem i denna glasburk.
– Oj, min rompftoff-burk, sa min man.
Japp, men nu är det min spets-burk, haha!
(Hur tusan stavar man rompftoff?!?)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vad är det för en slags burk? Jag gillar spetsburken iallafall. Härligt att få så många spetsar.

Petra / Popetotrora sa...

Vilken lycka att få så mycket spetsar! Jag är ständigt på jakt efter spets på loppis o liknande men det är sällsynt!