måndag 30 augusti 2010

Skålen ingen ville ha...?!


Denna skålen är nu min! Först stod den i en stuga i Danmark. Bredvid denna stuga bor min moster... Ingen av hennes barn ville ha skålen så den hamnade hos min mamma... och sen kom den till mig, hurra! Den är ju underbar! Jag kan liksom inte fatta att den inte fastnade någonstans på vägen? Men glad är jag ju, haha!



Nu är stolarna helt klara, svårt att ta bild när de står vid köksbordet, då syns de ju inte. Så jag fick vackert bära ur dem i hallen o fota, lovat är ju lovat :) När jag först ställde dem vid bordet så kändes det allt lite fel. Man är ju van vid något annat, Men nu känns det klockrent.
Idag hann jag minsann plocka undan lite så det är snart dags att sy något igen, Har liksom inte haft ro i kroppen , fast viljan finns hela tiden. Sprang på det senaste numret av Ottobre när jag var o handlade idag så det fick följa med mig. Båda mina barn somnade i vagnen så jag köpte en gosig kaffe, satte mig på en bänk vid lekplatsen (som var helt tom o tyst) och bara bläddrade. Oj, undrar om jag klarar av dessa mönster. Men man måste ju prova... Nu kliar det i sytarmen:)

7 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Vilken jättefin skål! Tur du hade!! Hm, nya nummret av Ottobre...det har jag missat. Får kika imorgon när jag handlar....

Maria sa...

Mmm...jag gillar både stolar och skål. Fint alltihop!

Helena sa...

Men, det är ju "Pall" formgiven av Stig Lindberg för Gustavsberg. Jag har tallrikar, marmeladburk, skålar och fat i denna underbara och tämligen ovanliga servis. Håll fast i den...hårt:) Stolarna blev jättefina...å jag bara fullkomligt ääääälskar den coola barnvagnsmobilen med MFF...haha...hur cool som helst!!!

Emsters Alster sa...

Stolarna blev ju bara så snygga! Gillar skålen också, vilket fynd! Ska bli kul att se vad du gör från senaste ottobre, jag har ju bara testat ett än så länge.

h/saltaste bönan sa...

Ap-snygga! Läckra färger.

Lotten sa...

Skålen är ju helt enkel underbar... för att inte tala om stolarna! Såå fina!

[ LiEmEl ] sa...

uuuunderbara stolar, är dom spraymålade lr vanlig färg o pensel? JÄTTEFINA avis hihi