tisdag 24 augusti 2010

Sydd barnvagnsmobil. Och lite stolar...


...som inte är sydda men målade! Barnvagnsmobilen är en eftergift till min fina sambo. Retrotyg till mig och MFF till honom. Sydde även en och gav bort som present, haha! Barnen ska tydligen fostras till rätt lag direkt...hrm.


Stolarna fyndade vi på loppis sista helgen innan vi åkte hem från landet, faktiskt timmarna innan vi packade bilen för hemfärd. Kanske var det grymt att ta med man o 4 barn på loppis den sista dagen?! Haha! Men nu har jag börjat måla dem, ska ha dessa i köket då mina underbara pinnasoffa kommer att försvinna, har haft denna fina 60-tals (?) pinnasoffa i tre år nu, men det var bara ett 'lån-byte' så nu är det dags att lämna tillbaka den. Det var mycket funderande innan jag (vi?) kunde bestämma vilka färger det skulle bli, ett tag fegade jag ur och var inne på svarta... Men här ser ni resultatet, tadaa!



Grönt och oranget blev det. Har även köpt en gammal barnstol som jag tänkte mig ljusblå, får se när tiden finns till det. Jag får ta bild när stolarna är helt klara och står på plats vid köksbordet...

Mina härliga pös-mys-byxor är klara men har inte lyckats få någon bra bild på dem. Svarta brallor är ju inte lätta att ta foto på. Blir mest något svart, oformligt...

3 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Verkligen snygga stolar, och jag gillar färgerna du valde! Även om man inte är mycket för MFF är jag för mobilen, riktigt snyggt tyg!

Anonym sa...

Fantastisk idé! MFF-mobilen måste vara en storsäljare.

Unknown sa...

Vilken fin mobil, och stolarna blev ju snygga!