måndag 16 augusti 2010

Farmors kofta


Denna fina kofta har farmor stickat till Lilla H, den är så fin. En dag ska även jag lära mig sticka! Tack Farmor som stickar så fina saker till alla barnbarnen! Koftan är lite klockad och så mjuk, så mjuk. Även en liten hätta kom till men som ni ser på bilden så lyckades jag inte sätta på den som den skall sitta. Och sen åkte den av, tjofräs!

Idag har jag ritat upp ett mönster på ett par byxor till mig själv. Ett par mjukisbrallor med mycket pös. Det var vad jag hann göra idag. Köpte tyg på Stoff & Stil igår så med tiden ska jag väl klippa ut och sy. Men nu ska jag lägga mig på soffan och tänka ut något fint att virka.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det var en vacker kofta!

TRI o MAR sa...

Åhh så mysig kofta! Kul när man kan få sådant från den äldre generationen!! JAg vill också lära mig att sticka och virka men när??

Emsters Alster sa...

Ja, den var söt! Tycker också att galgen var något av det finaste i galgväg man kan se!

Helena sa...

Jättesöt kofta!!! Visst är det lite lyx att ha någon i sin närhet som kan och har tid till att sticka fina saker till ens barn?!! Själv har jag en svärmor som är en gudinna på att sticka. Jag pekar på ett mönster och hon levererar:) Underbart!!!

designofluna sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Just nu har jag en tävling där du kan vinna valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin