torsdag 19 augusti 2010

Pyssel för hemmets vrå

Ljus tänder jag så fort jag kan! Det är ju en sådan mysfaktor! En del av mina vänner tror att jag är religiös, men det är jag inte. Men däremot är jag svag för ikoner... Visst är dem fina?

Lampan har vi hängande i sovrummet. Ett loppisfynd som jag har klätt med vit, krossad velour (heter det så?). De små stolarna har jag byggt, kommer som byggsats och så fina. Och framförallt kul att bygga. Och den ståtliga kronhjorten har jag fällt på TGR. En rolig affär, mycket smått och gott och himla billigt. Inget för den som inte ska shoppa, det är svårt att låta bli. Och min färgglada flamingo Frank... vaktar mig om natten. Det är nog bara jag i hela familjen som tycker om honom. Jag har fortfarande inte träffat någon som delar min förälskelse för honom, haha!

Mina pösiga mjukisbrallor börjar ta form. Ska ta hem resårband som ligger på landet, sy fast dessa i benen, sen är dem färdiga, än så länge verkar dem ok, ska be min sambo ta bild efter helgen då de förhoppningsvis är färdiga.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Din flamingo ser häftig ut tycker jag. Snygga stolar. Och roligt med hjorten med smycken!

Anonym sa...

sådärja nu hittade jag adressen till din fiiiina blogg! blev lite uppspelt när jag upptäckte den "hemliga" hälsningen angående present till V. så himla fint! :-)

Kramkram från V´s mami.

ps. ses nån dag nästa vecka om jag inte ska föda barn då...

Åsa Tidqvist sa...

Hej, vilken fin lampa du gjort! Jag har en liknande, hemmafixad, men jag har inte klätt den med velour, det ser himlans pilligt ut!?