måndag 21 mars 2011

Nött och fint!


Jag gillar gamla leksaker, särskilt gamla leksaker av trä. För ett tag sen fick jag , genom min vän Anna, tillfälle att komma upp på en vind på en gammal bondgård ute där vi har 'landet'.
Anne-Marie som bor på gården undrade så vad vi skulle med all lump?! Det var ju en skattkammare för oss och lastade in en hel del i bilen! Jag hittade bland annat det gamla Brio-tåget och de fina plasthundarna och lammen. Visst var det sådana som satt på en rad i barnvagnen?
Den lilla dockvaggan och gåvagnen har jag hittat på loppisar. Jag älskar den vita vagnen, den får gärna stå framme. Fast jag har det mesta av detta framme, packas inte ner i leksakskorgen på kvällen, haha! Det fanns mer fynd på hennes vind, jag får visa efterhand jag hinner fixa till sakerna. Ibland har man det bra :-)

8 kommentarer:

Helena sa...

Inte illa:) Lilla A har oxå precis en såndär lära-gå-vagn som jag hittade på loppis. Det fina i kråksången med den är ju dessutom att man kan vinkla om handtaget så att det blir en dockvagn sen när de små lärt sig gå för egen maskin:) Väntar spänt på fler vindfynd;)

Pyssellycka sa...

Leksaker med äkta känsla. Så fint!

Unknown sa...

Jättefina gamla leksaker!

Petra / Popetotrora sa...

Ja, gamla träleksaker är verkligen hur fina som helst, många gånger! Tåget du fått tag i där va super!

Made by Ina sa...

Tåget var ju helt underbart!

Svar på din fråga:
Jag har lite plattvadd som sula.

Kram Marina

Maria sa...

Jag är också svag för gamla leksaker, både i plast och trä. Jag har en liten spridd samling =)

Malin på pastill.nu sa...

Men åh vilka underbara fynd! Gamla träleksaker är det finaste som finns :-)

Pysselmajorna sa...

Vilken mysig blogg du har och vilka fina saker du hittat på vinden. Jag älskar att städa vindar man vet aldrig vad man kan hitta.
Kul att du hittade min blogg och vill vara med i tävlingen :)