onsdag 9 mars 2011

Korgstolen fick sig en omgång




Denna korgstol är köpt på loppis. Först ställde vi den i trädgården för jag visste inte riktigt var jag skulle ha den. Som tur var så kom jag på bättre tankar och bar in den och spraymålade den vit. (just själva sprayningen var det kanske min man som skötte, men det var ju min idé :-) ) Nu står den så vit o grann i stugan. Kudden har jag broderat (alldeles själv...). Lantlif äger!

I helgen tog jag fram min gamla symaskin (även den köpt på loppis) och sydde upp en gardinlängd som kommer från min mans farmor, nu blev det ett draperi framför vårt kombinerade linne och städ-förråd. Det ser ju lite snett ut på bilden... bättre i verkligheten som tur är. Efter lite justering, taket var nämligen lite snett just där... Usch, jag ser nu att det ser lite sorligt ut på bilden, ni får lita på mig när jag säger att det blev fint, hehe.

7 kommentarer:

Mia sa...

Så fint det blev men gick det inte åt väldigt mycket färg. Jag spraymålade en korg och en spalje och flaskan blev tom. Nu hamnade väldigt mycket utanför då spaljen hade smala pinnar.

Har en likadan symaskin de är så fina det var den första symaskinen jag köpte. Alldeles för fin för att ligga i lådan så nu skall den få flytta in i någon av barnens rum.

Jag tror dig angåend gardinen ibland blir bilden sned.

Hoppas ni haft det mysigt på landet.

Lotten sa...

Åhh korgstolen se underbar ut! Jag har varit på jakt efter en sådan länge nu.... jag skulle vilja måla min (om jag får tag i en förstås) i rosa eller gult....

scs sa...

herregud mamma vilken fin blogg du har!!!<333

Miiaoo sa...

Å så fin korgstolen blev!!
Helläcker!!
Jag är lite rädd för allt underarbete som måste(?) göras innan ommålning av möbler... Hur mkt måste man göra eg för att det ska bli bra?
Har flera möbler som jag vill ha vita senast i sommar!! =o))

Malin på pastill.nu sa...

Korgstolen ser jättefin och mysig ut, kan tänka mig att den är 100 gånger finare som vit :-)

Made by Ina sa...

Stolen blev superfin!
Tuff brodyr med ;)
Kram Marina

Helena sa...

Men så duktig du är!!! Korgstolen blev hur fin som helst efter DITT mödosamma arbete..haha!!! Kudden är ju bara så coolsöt:) Å du...jag litar på dig:)