måndag 14 mars 2011

En Tisvildeleje-lampa!




För några somrar sedan var jag och min sambo på en minisemester i Danmark, närmare bestämt i Tisvildeleje. Ligger på norra Själland. Det är verkligen värt ett besök. Jag har försökt leta upp hotellet vi bodde på här på nätet, och visst hittade jag det, men nu är det fixat och renoverat... Superfint nu, men när vi var där så var det ett väldigt charmigt hotell där alla rummen hade sin egen personlighet. På vårt rum fanns det drömfångare och ljusslingor och inspirerad av det så gjorde jag denna lampan, hänger nu på landet i rummet som vi ofta kallar Tisvildeleje-rummet...

Vill även visa er finfina Hanö! Åk dit i sommar! En bilfri ö i Blekinge skärgård. Det går båt över och det finns vandrarhem. Men det räcker fint med ett dagsbesök. Jag har turen att ha barnens farmor och farfar boende på ön så vi kommer dit titt som tätt. Jag är dock inte så förtjust i båtturen, blir åksjuk bara det gungar till litegrann, haha!

Nu har vi haft sjuka barn i huset i en vecka, känner mig trött och nästan lite genomskinlig?!? Blir inte så mycket pysslat alls. Kraften går till annat... Men snart vänder det! Plötsligt händer det!

1 kommentar:

Helena sa...

Visst är Hanö mysigt?!!! Vilken lyx att ha någon att åka å hälsa på där titt som tätt...minus båtturen då förstås. Jag är inte heller vrålförtjust i att åka båt:)