måndag 6 december 2010

En sjal till mig!


Denna sjal är en början på ett 'jul-kit' till mig själv. Köpte en stuvbit på S&S och lite spets.
I lite motljus så ser man hur fint det är, men ibland får jag känslan av nylonstrumpa när jag har den, haha! Kanske formen och längden inte blev den bästa, inte som jag tänkt mig, men kanske bättre ändå? Jag är iaf jättenöjd, så nu är det dags att skrida till verket med del 2 av mitt 'jul-kit'.


Förra helgen var jag på en loppis, lite motvilligt åkte jag iväg med mina stora tjejer. Men väl där så hittade jag massor med saker. Jag hade bestämt mig att inte köpa saker som jag redan har (jag brukar göra det, snöar liksom in på vissa saker...) Köpte även ett par riktigt gamla skidor med bambustavar till. Dessa ska ställas utanför stugan i jul, tror det kan bli lite fint tillsammans med en lykta... Väskan är en bowlingväska, jag köpte inte bowlingklotet, men i denna ska vi ha saft o handdukar när vi åker till stranden i sommar...

3 kommentarer:

Maria sa...

Fina fynd! Jag snöar också in på saker. Bara för att det är på loppis så måste jag köpa en till om jag skulle hitta två lika eller nästan lika. Och så startar jag samling efter samling...

Katrin sa...

Vilken söt scarf! Inte strumpa alls tycker jag!
Och visst är det kul att fynda på loppis...

Helena sa...

Vilka underbara fynd å sjalen som du gjort är ju alldeles bedårande:)