söndag 12 december 2010

Jul-kit del 2, av ett lakan


Nu är min jul-topp färdig, äntligen! Jag har sytt den av ett lakan som är från loppis. Och dekorerat med spets och annat från Stoff & Stil. På ena ärmen och framstycket har jag använt spetsen som var på lakanet. Denna kommer jag nog att ha på julafton. Kragen kunde blivit lite mer urringad, den känns väldigt sedesam... Och bilden är som vanligt lite sovjet-gul, men snart ska jag fixa en ny kamera... Jag hoppas det beror på kameran och inte på fotografen, haha!

8 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Så otroligt fin! Duktiga du!!

Åsa Tidqvist sa...

vad fin den är! gillade den gröna du visade nedan med - har det tyget i rött =)
tyckte sovjetgul/vit, var dagens ord =D

Helena sa...

Ljuvlig!!! Du kommer bli så fin i den...trots den "sedesamma" urringningen;)

Lotten sa...

Vad fin den blev! Nu fick jag inspiration till att sy färdigt min tunika....

Y sa...

den där var hur fin som helst! hittade hit via min utlottning. Roligt att se din fina blogg!

Emsters Alster sa...

Åh, så fin! Du har känsla för att göra precis lagom mycket utsmyckning tycker jag!

Maria sa...

Jättefint! Den tycker jag verkligen om!!

Malin på pastill.nu sa...

Wow vilken jättefin jultop! Hoppas du får en riktigt god jul ute på landet!