torsdag 17 juni 2010

Klänningen är klar! Nästan...



...för jag har inte satt i knappen, ska se om jag gör det ikväll. Nu måste jag ju fundera om jag ska göra knapphål eller sätta ögla... Jag fick klippa upp sprundet o förlänga det så det blev en skarv i bandkantningen, nu vet jag ju att jag skulle bara fortsatt med bandkantningen så det blev knyt av det så hade jag inte behövt någon knapp. vad har jag lärt mig av detta? Jo, att helst ha ett mönster eller iaf tänkt igenom alla detaljer lite mer innan jag sätter sax o nål i tygerna.



Men igårkväll sydde jag klart två filtar att ha på terrassen när kylan kommer krypande på kvällen. Lite härliga sommartyger (från Stoff & stil o ett gammat påslakan) fodrade med fleece från Ikea. Härligt mysiga att ha om sig. Eller kanske ska man ha en liggande i bilen bara för att den är fin?

2 kommentarer:

TANT GRÖN sa...

Jättesöt klänning! Och gryyma filtar. Det blev jättesnyggt att du lämnade kanten från IKEA-filten! Hoppas ni har det bra på lannet! Kram

Ingrid sa...

Jaaaaa, lägg en i bilen bara för att den är snygg :)

Klänningen är jättesöt. Sätt en ögla, enklast och snyggast om du frågar mig. Eller en vanlig tryckknapp om du har. Ännu enklare!