fredag 18 februari 2011

Här virkas det på...


...i en faslig fart. Denna gången blev det en korg i fleece. Fast en faslig fart behöver man inte när man virkar med fleece. Det går ju så fantastiskt snabbt ändå! Perfekt för mig med ett tålamod som är väldigt litet, hehe. Tipset fick jag av min fina, pyssliga svägerska Mika, superdupertack för det! Jag har vaxduk i botten, enligt 'tipset' skulle man även ha fleece (med vaxduken emellan) men det hade inte jag tålamod till. Nu ska jag se om jag hittar lite mer fleece att virka. Och efter det går jag på lite lakan kanske. Verkar ju toppen detta. Undrar hur många korgar man kan ha?
I korgen kan man även skymta lite mormorsrutor som jag började på för över två år sen. Nu ska jag bara sätta ihop dem, tänkte de skulle bli en sjal... långtidsprojekt kallar jag det. Absolut inte ett UFO, haha!

3 kommentarer:

Miiaoo sa...

Å så häftigt! Å mormorsrutor, tänk om jag kunde fatta hur man virkar sånna.. Fattar inte beskrivningar tillräckligt bra tyvärr..

Ha en skön helg!

Lotten sa...

såå fin den blev! Jag funderade oxå ett tag på att virka i fleece... men så fick jag tag i trikåtrasorna istället ;-)

Emsters Alster sa...

Men vad smart! Jättefin, de där säljer du i butiken i sommar, kommer gå som smör!