söndag 2 januari 2011

Lite virkat...

...blev det i jul. När jag inte hade en katt i knät eller när jag somnade. Eller när jag inte orkade resa mig och hämta virkpåsen... Några mormorsrutor i glada färger (som inte alls återges rättvist på denna bild).




...och planterat hyacinter som jag lovade mig själv innan julen. Och jag sprang ut i skogen och försökte gräva fram lite mossa till en dörrkrans. Det var allt lite fruset även långt ner under snön (vad trodde jag?!) så det blev en dörrkrans med granris. Lite mossa längst upp räckte det till iaf.

Nu ska det putsas och fejas och matas barn i en härlig blandning.

God fortsättning!

2 kommentarer:

Helena sa...

Tycker att du verkar ha hunnit med en del under julen ändå!!! De virkade mormorsrutorna ser ljuvliga ut:) God fortsättning på dig!

TANT GRÖN sa...

Du är så duktigt pysslig! Önskar jag var som du! Ska bli kul att se filten färdig!
Förresten, du gav mig ett bra tips på att använda de där snygga syltburkarna med glaslock på! Jag hade fet-dille på dom ett tag och nu står dom bara där i ett skåp i köket. Och inte kommer man väl för sig att göra sylt heller ;-)
kram