tisdag 12 oktober 2010

Värmande vantar med virkat band


Idag blev det tema *V* på rubriken, haha! Dessa vantar sydde jag ihop på sykursen i söndags. Jag glömde (det gick lite snabbt) att sy fast banden i yttertyget men skam den som ger sig. När jag kom hem så virkade jag ett band i glatt oranget. Yttertyget kommer från en gammal filt och innerfodret fick jag så snällt ta från mina snälla sykurs-ledare. TACK! Det passar perfekt i nyans med Lilla H:s jacka. Garnet heter Molly, det använder jag att virka mormorsrutor med. Försöker hinna en varje kväll, men igår somnade jag med virkningen på magen, så kan det gå :-)

2 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Åh så fina!! Och otroligt fina tyger i själva vantarna. Gör sig bra med det orange. Gillar även pärlplattorna nedan. Blir sugen på att pärla...

TRI o MAR sa...

Vantarna ser varma och goa ut!! Och vilken goding i vagnen!! Fina ljusstakar du gjort också!!