tisdag 15 juni 2010

Jag läste om en tjej som hade sytt massor färgglada kuddar till sin soffa. Så jag drog ut massa tyg ur garderoben (som varken är färgkordinerad eller sorterad på annat vis...) och sydde några fodral häromdagen. Tyg från Lagerhaus (örngott), Ikea och Stoff & stil. Har även några broderade kuddar hemma i stan. Jag har broderat på gamla örngott jag köpt på loppis. Blir glad när jag ser dem!

Och idag kom jag på att min mamma har ju en sypärm från det glada 70-talet som jag tackade nej (!?!) till för länge sen. Men nu har jag lagt vantar på den. Dock saknas mönsterarket men härliga bilder o massor med sytips finns ju. Och kanske dyker mönsterarket upp med tiden?! Hoppas, hoppas.
Nu ska jag återigen sprätta lite i klänningen som jag syr till lilla H. Den blev för liten i halsen, men skam den som ger sig. Kanske blir det bara en tumme när jag är klar?

Inga kommentarer: